Тема науково-дослідницької роботи учениці є актуальною, оскільки існує необхідність вивчення і повернення нашому українському народу досягнень його геніальних синів. Сьогодні особливо гостро стоїть питання національного патріотизму учнівської молоді. Багато визначних діячів у науці природничо-математичного напрямку були і є вихідцями з України.
На перший погляд здається, що про Остроградського Михайла Васильовича вже все вивчено і з’ясовано, але для молодого покоління самостійне відстеження його віх біографії, його досягнень у науці і педагогіці, опрацювання різних джерел інформації щодо фактів вшанування пам’яті вченого є надзвичайно цінними.
Учениця, співставивши опрацьовану нею інформацію (у багатьох джерелах Остроградського віднесено до кагорти російських вчених), дійшла висновку, що М.В.Остроградський є великим українським математиком.
Об’єктом дослідження є Остроградський Михайло Васильович.
Предметом дослідження є біографія вченого, його наукова та педагогічна спадщини; події, що ілюструють вшанування пам’яті вченого.
Гіпотеза дослідження: якщо проаналізувати основні віхи біографії та досягнення вченого, а також факти щодо вшанування його пам’яті, то М.В.Остроградський є великим українським математиком.
Апробація. Основні результати дослідження було представлено на засіданнях гуртків з математики для учнів 5-6, 7-8, 9 класів, на позакласних заходах з математики у Хорольській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №1.
Структура та обсяг роботи: вступ, три розділи, висновки, список використаних джерел; виклад на 20 сторінках друкованого тексту.
Використання напрацювань, викладених у роботі, є доцільним у позакласній роботі з математики під час проведення занять гуртків, виховних заходів, учнівських конференцій, математичних вікторин тощо.
|