Про орієнтовні вимоги щодо ведення та перевірки зошитів з математики в навчальних закладах
I. Загальні положення
- Дані рекомендації розроблено на підставі листа МОН України №1/9-529 від 27.12.2000р «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах», наказу МОН України №371 від 05.05.2008р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
- Рекомендації визначають основні організаційні засади, порядок ведення та перевірки зошитів з математики.
- Ведення зошитів з математики учнями навчальних закладів з 5-го по 11-й клас є обов'язковим.
- У зошитах виконуються письмові класні, домашні та контрольні роботи .
II. Види письмових робіт учнів
2.1. Основними видами класних і домашніх письмових робіт учнів є :
- вправи та задачі з математики;
- складання аналітичних та узагальнюючих таблиць, схем;
- самостійні та контрольні роботи.
2.2. Форми письмових робіт:
- контрольні роботи з різнорівневими завданнями;
- контрольні роботи в тестовій формі;
- комбіновані контрольні роботи;
- самостійні роботи.
Контрольні роботи мають на меті перевірку засвоєння вивченого програмового матеріалу. Зміст та кількість робіт визначається вчителем з урахуванням складності матеріалу, кількості годин на його вивчення, а також здібностей учнів класу.
Для проведення контрольних робіт учитель може використовувати цілий урок або його частину.
Контрольні роботи проводяться у відповідності до календарно-тематичного планування вчителя та згідно з Програмою.
Кількість, характер самостійних робіт та час, відведений на їх проведення, визначається вчителем.
ПІ. Кількість і призначення учнівських зошитів
3.1. Для виконання класних і домашних робіт учні повинні мати таку кількість зошитів:
- з математики 5 — 6 класи - два зошити;
- з алгебри 7-9 класи - два зошити; з геометрії – один зошит;
- з алгебри та початків аналізу 10-11 класи - один зошит;
- з геометрії 10-11 класи - один зошит.
3.2. Для контрольних робіт з математики передбачаються окремі зошити, які зберігаються в навчальному закладі протягом навчального року. В них виконуються контрольні та корекційні роботи:
в 5-6 класах - 1 зошит для контрольных робіт з математики;
в 7-11 класах - 2 зошити, з них один для контрольних робіт з алгебри (алгебри та початків аналізу) і один для контрольних робіт з геометрії.
- В разі використання зошитів з друкованою основою для перевірки навчальних досягнень учнів, вчитель повинен зберігати використані варіанти протягом навчального року.
- Самостійні роботи з математики учні можуть виконувати в робочих зошитах, в зошитах з друкованою основою, або на окремих аркушах.
IV. Порядок ведення зошитів з математики
Усі записи в зошитах учні виконують з дотриманням таких вимог:
4.1. Писати охайно, розбірливим почерком.
4.2. Оформлення титульної сторінки зошита :
Зошит
для робіт з математики
(алгебри, алгебри та початків аналізу, геометрії)
учня (учениці) А класу
(назва школи)
Прізвище та ім'я (в родовому відмінку)
4.3. Зберігати поля з зовнішньої сторони.
4.4. Вказувати дату виконання роботи (5-9 кл.) : число цифрами, а місяць
прописом. Для 10-11 класів запис дати – на полях..
- Вказувати, де виконується робота (класна чи домашня). Позначати номер вправи, задачі.
- Між останнім рядком даної письмової роботи та наступною роботою пропускати 4 клітини .
- Креслення виконуються олівцем (у випадку необхідності - із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписуються ручкою.
- Невірні написи: літера, число чи знак закреслювати похилою лінією, частину слова, слово, вираз - тонкою горизонтальною лінією; угорі над виправленням надписується необхідна літера, слово, вираз; не виділяти невірні записи дужками. При виправленні не використовувати коректор.
V. Перевірка письмових робіт учителями
5.1. Зошити учнів, в яких виконуються класні та домашні роботи,
перевіряються:
- з математики в 5 та 6 класах - один раз на тиждень у кожного учня (кількість перевірених робіт - не менше однієї на вибір вчителя);
- в 7-9 класах з алгебри та геометрії - один раз на два тижні у кожного учня (кількість перевірених робіт - не менше двох на вибір вчителя);
- в 10-11 класах з математики – двічі на місяць у кожного учня (кількість перевірених робіт - не менше двох на вибір вчителя).
Вчителі не повинні обмежуватись лише власною перевіркою виконання
учнівських робіт, а мають практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи тим самим в учнів потребу здійснювати самоконтроль.
Вчитель також може перевіряти і оцінювати частину письмової роботи (задачу, вправу, побудову графіка тощо).
Оцінка за ведення зошитів з математики виставляється до класного журналу наприкінці вивчення кожної теми, але не менше, ніж один раз на місяць. До уваги береться наявність і правильність виконання класних і домашніх робіт, оцінки за поточну перевірку зошитів, охайність ведення зошитів.
5.2. Всі види контрольних робіт з математики перевіряються у всіх учнів.
- Перевірка контрольних робіт учителем здійснюється в термін до наступного уроку.
- У роботах, що перевіряються, вчитель позначає і виправляє допущені помилки, керуючись наступним:
- при перевірці зошитів і контрольних робіт з математики тільки підкреслює і виправляє допущену помилку.
- підкреслення і виправлення помилок здійснюється вчителем лише червоними чорнилами;
- при виставленні балу за роботу вчитель керується критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до наказу МОН України №371 від 05.05.2008р. «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
5.5. Результати контрольних, самостійних (контролюючих) робіт обов'язково заносяться до класного журналу.
За класні і домашні письмові роботи в журнал виставляються бали на вибір
учителя.
5.6. Після перевірки письмових робіт (контрольних робіт з різнорівневими
завданнями, контрольних робіт у тестовій формі, комбінованих
контрольних робіт) в контрольних зошитах проводиться корекційна
робота («робота над помилками»).
|